Friday, September 18, 2009

Menunggu Oktober

Pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang akan diadakan pada 11 Oktober depan. Pada masa yang sama, 'run-up' kepada pilihanraya kecil ini begitu menarik perhatian.

UMNO Teluk Kemang masih inginkan Tan Sri Isa Samad, seorang pemimpin yang mempunyai imej yang telah tercalar sebagai calon di DUN ini. Selepas meletakkan seorang kaki kelentong di Permatang Pasir, UMNO ingin meletakkan kaki rasuah pula di sini. Tidak adakah dalam UMNO selain dari kaki rasuah, kaki pukul, kaki kelentong, kaki putar alam, kaki botol, kaki perempuan dan berbagai-bagai kaki lagi?

MCA pula akan mengadakan EGMnya pada 10 Oktober depan bagi membincangkan isu pemecatan Chua Soi Lek. 'Mood' dalam MCA mungkin lebih ke arah 'perang saudara' Ong-Chua ini dan tumpuan kepada pilihanraya kecil ini mungkin terlalu minima. Untuk rekod, pengundi Cina mewakili 10% dari jumlah pengundi Bagan Pinang.

MIC masih belum kebah dengan 'post-election' parti mereka, dan dalam masa yang sama presiden mereka masih menghadapi 'tirades' dari bekas PM, Tun Dr Mahathir. Tun nampaknya masih tidak mahu menghentikan serangannya ke atas bekas teman sebantalnya ini. Untuk rekod, pengundi India adalah 20% dari jumlah pengundi di Bagan Pinang.

Nampaknya gayanya, bulan purnama berkemungkinan besar akan mengambang di Bagan Pinang walaupun 11 Oktober sudahpun hampir hari ke 22 bulan Syawal.

Sama-sama kita tunggu.


1 comment:

Khairulkalu @ Mr. K said...

keputusan telah keluar.
rakyat masih mahukan pemimpin yang rasuah (tetapi) sedia berbakti.

 

blogger widget
Touchsmart PC